Miért a Recurring Payment a szent grál? 🤑

Podcast 196. megtekintés 2019. 04. 22., 16:44 Miért a Recurring Payment a szent grál? 🤑

Idehaza még annyira nem bevett szokás, de nyugaton eléggé elterjedt a mindennapokban. Gyakorlatilag ez a "Csoportos beszedési megbízás". Nem tudom hányan használják ezt, de valahogy nem sokszor találkozom vele - sem magam által, sem az ismerettségi körömben. Ez az a fizetési mód, amikor a szolgáltató havi rendszerességgel folyamatosan terheli a bankszámlánkat / bankkártyánkat.

Miért éri meg ez a szolgáltatónak? 🤔

Hát nem egyértelmű? Gondolj bele, hogy van egy listád amin a feliratkozottak beleegyeztek, hogy automatikusan terheld a bankkártyájukat havonta egy előre meghatározott összeggel. Ez egy kifejezetten stabilan tervezhető bevételt jelent és a legjobb: tökéletesen automatizálható! Persze ehhez a vásárlónak meg kell adnia irányunkba a bizalmat, hiszen ez egy hosszútávú pénzügyi elköteleződést jelent. Fontos erre odafigyelni szolgáltatói oldalon, a vásárlót egyértelműen tájékoztatni kell a dologról!

Technikailag szinte alig van különbség az egyszeri bankkártyás fizetés integrálása és az automatikus fizetés között, viszont utóbbi nem működik az előbbi nélkül 🙃. Attól a ponttól kezdődően viszont, hogy az online vállalkozásod rendelkezik bankkártyás fizetési lehetősségel és a szolgáltató nyújt ilyen recurring payment funkciót, szinte alig pár óra munkával beköthető!

Miért éri meg ez a vásárlónak? 🧐

Kényelem. Amennyiben tényleg szereti a szolgáltatásodat és hajlandó ilyen jellegű elköteleződésre, úgy nincs más dolga, mint engedélyezni a weboldaladon az automatikus fizetési opciót és hátradőlhet. Ezt követően biztosított számára a folyamatos szolgáltatás és akkor használhatja amikor csak akarja!

Amennyiben engem kérdezel, én úgy gondolom hogy ez szolgáltatói oldalon nagyobb "haszonnal" jár. Végülis mindkét fél számára ez egy kényelmi opció, de az eladó ezáltal pontosabban tervezheti a bevételét és nincs annyira kitéve a bevételi ingadozásoknak - folyamatosan fizető felhasználói vannak.


Vásárlói oldalon azért résen kell lenni! Tisztában kell lenni azzal, hogy bármikor érhet minket egy terhelés a bankkártyánkkon és ez szélsőséges esetekben kínosan is tud alakulni. Fontos odafigyelni, hogy egy havidíjnyi fedezet legalább legyen a bankkártyán minden pillanatban, főleg amikor egy nagyobb költés után vagyunk és közel lenulláztuk az adott bankszámlánkat!

Technikailag mennyire bonyolult ezt bekötni? 👨🏼‍💻

Ami azt illeti nem igazán. A legtöbb online fizetési szolgáltató nyújt ilyen lehetőséget és valójában csak a bankkártyás fizetést kell újabb paraméterekkel felruházni. Természetesen azért sok dologra oda kell figyelni fejlesztői oldalon és ajánlatos a dokumentáció megfelelő részét tüzetesen átolvasni, de tapasztalataim szerint ha egy weboldalon már van bankkártyás fizetési opció és a fizetési szolgáltatónál elérhető a recurring payment opció, úgy egy hét alatt élesíteni lehet ezt a lehetőséget!

Arra még fel szeretném hívni a figyelmet, hogy erősen ajánlott a fizetéssel kapcsolatos kérdéseket erre szakosodott szolgáltatókra bízni. Abban az esetben ha a mi weboldalunk kezeli a bankkártya adatokat közvetlenül, sokkal komolyabb szabályozásoknak és esetleges ellenőrzéseknek kell megfelelnünk! Az ajánlott modell: fizetéskor átirányításra kerül a vásárló a fizetési szolgáltatóhoz, majd sikeres fizetést követően visszajön a weboldalunk köszönjük-a-vásárlását oldalára.



← vissza