Csinálj platformot, amivel az emberek pénzt kereshetnek! 💵

Ötlet 46. megtekintés 2019. 05. 04., 22:36 Csinálj platformot, amivel az emberek pénzt kereshetnek! 💵

Hogy értem, hogy pénzt tudnak vele keresni? Gondolj egy specializálódott apróhírdetési oldalra és már van is valami sejtésed. Felsorolok pár hazai példát: hasznaltalma.hu, skypesuli.hu, ingatlan.com vagy autopal.hu. Nyílván itt a kicsitől a nagyokig minden megtalálható, de a modelljét tekintve mindegyik oldal ugyanarról szól! Most megmutatom neked, miként érdemes a nulláról nekivágni egy ilyen ötletnek és milyen nagy mérföldkövei vannak.

Szolgáltatás vs. Termék

Első lépésben érdemes eldöntened, hogy szolgáltatókat vagy eladó termékeket szeretnél összekötni vásárlókkal. A szolgáltatókat tekintve gondolj olyan személyekre vagy cégekre akik szolgáltatást nyújtanak, nem egy konkrét fizikai terméket adnának el, pl. masszőrök, oktatók, programozók vagy szobafestők. Eladó termékek esetében konkrétan meghírdetett (eladásra vagy bérbeadásra) termékekről van szó, amely egyszer gazdát cserél és viszontlátásra ✌🏼.

A két típus közötti legnagyobb különbség, hogy a szolgáltatások eladása általában nem egyszeri, de gyakorta alacsonyabb értékű, míg a termékek eladása nagyobb értékű szokott lenni, viszont ezek nem történnek meg folyamatosan. Ingatlan.com-on egyszer hírdetnek meg egy lakást, eladják, majd az a lakás egy jó ideig nem fog újra eladásra kerülni. Szolgáltatók esetében viszont gyakori, hogy folyamatosan hírdetik önmagukat így kevesebb, de hosszabbtávú bevételt generálva (jobban automatizálható!) 🤖.


A kritikus tömeg megszerzése

Miután kitaláltad a célcsoportot, ideje látogatókat gereblyézned. Közös vonása ezen online vállalkozásoknak, hogy kétoldalú közönséget kell bevonzanod: szolgáltatók/eladók és vásárlók. Első nekirugaszkodásra én azt javaslom, hogy a szolgáltatói/eladói oldalt célozd és közülök szerezz meg egy bizonyos tömeget. Ennél a pontnál az online vállalkozásod még semmi profitot nem termel, sőt a reklám és fejlesztési költségek miatt inkább mínuszban vagy - kitartás! Ebből kifolyólag a regisztrált szolgáltatók/eladók nem sokat veszthetnek, hiszen ingyen kapnak egy felületet a reklámozásra - maximum nem fognak ott vásárlókat találni...

Amint már kialakult egy kritikus tömeg az ellátói oldalon (ezentúl így hivatkozok rájuk), akkor lehet érdemes vásárlókat céloznod - addig mi értelme lenne, ha nem tudnának mit venni? A kritikus tömeg mennyiségét nehéz megmondani, sok paramétertől függ. Bizonyos esetekben ajánlott a területi szűrés kezdésnek. Pl. ha kitalálod, hogy csak és kifejezetten galériás eladó lakásokkal szeretnél foglalkozni, akkor elsőkörben Budapesttel kezdj. Innen ha szereztél már legalább 100+ hírdetést (amit mondjuk az elmúlt 50 napban adtak fel), akkor elkezdheted reklámozni a vásárlók irányába, akik körülnéznek majd az elérhető kínálatban.

Miből lesz az első bevételem?

A kritikus tömeg megszerzése, majd a forgalom beindulta után lassan ideje finoman pénzt kérned a te segítségedért cserébe. Első bevételt teremtő funkciónak én a hírdetés kiemelését ajánlom. Ez egy opcionális lehetőség, amely segítségével az ellátói oldalon a feladott hírdetés kiemelésre kerül. Tipikus példa erre a jofogas.hu, rengeteg eladó használt mobiltelefon van az oldalon, ezért ha gyorsabban el akarod adni a sajátodat, akkor emeld ki a többi közül! Az árat neked kell meghatároznod, ugyanis az nagyban függ az eladás értékétől. Az ingatlan.com-om a mai napon például egy hírdetés kiemelése 900 Ft / nap, a skypesuli.hu-n ugyanez napi 300 Ft. Ennél a mérföldkőnél már rendelkezésre kell hogy álljanak adatok, amiből ki tudod következtetni, hogy mennyit érne meg a kiemelés az ellátói oldalnak.


Időugrás: majdnem megérkeztünk!

Ide most egy nagyot ugrottunk az időben. A kiemeléses modell segítségével folyamatosan bővítened kell a platform forgalmát. Miután már igen nagyra nőtt, pl. a kritikus tömegnek meghatározott mennyiség 5x-ére, akkor jön a végső lépés: mostantól nem ingyenes a hírdetésfeladás. Ez szokott nyílván a legjobban fájni az ellátói oldalnak, hiszen mostantól már nem opcionális a fizetés kérdése. Nagyon fontos, hogy ezt az időpontot jól tervezzük meg! Tapasztalataim szerint az ingyenes hírdetésfeladókból kb. 5-15% marad majd, aki fizetni fog! Tehát ha az elmúlt 50 napban 500 új ingyenes hírdetés lett feladva, akkor jó eséllyel ezentúl 50 fog csak maradni (azaz napi 1 fizetett hírdetésfeladás). Arra kérlek kiemelten figyelj, hogy csak az új hírdetőktől kérj pénzt a fizetős időpont után, a régieknek hagyd meg ingyenesen a hírdetésüket amíg le nem jár! (Ajánlott bevezetni egy lejárati időpontot, miután már aktualitását vesztette a hírdetés, mivel az ellátók nem fognak a levétellel bajlódni.) Ez az a pont az online vállalkozásodban, amikor egy viszonylag stabil bevételt termelő platformot fejlesztettél ki, ami automatikusan működik! Kezdéstől számított 12-15. hónap környékén ideális ide eljutni.

Profitmaximalizálás

Amennyiben becsületesen olvasod a blogot, akkor eszedbe juthat, hogy erre még rá tudsz tenni egy lapáttal. Vedd rá az ellátóidat, hogy - ha nem realizálódott eladás - akkor történjen meg automatikusan a hírdetésük megújítása, hiszen már tudhatod a recurring payment a szent grál!

Hírlevél feliratkozás



← vissza