Vásárló + Aliexpress + Fulfilment = Dropshipping 🙋🏼‍♂️📦

Beszámoló 347. megtekintés 2019. 04. 29., 13:01 Vásárló + Aliexpress + Fulfilment = Dropshipping 🙋🏼‍♂️📦

Remélem a bevezetőt olvasva nem az volt az első kérdésed, hogy mi az a dropshipping vagy aliexpress. Ezzel tisztában kell lenni 2019-ben, ha online vállalkozásban gondolkozol! Najó, azért mégis pár szóban: kivitelezhető egy olyan kereskedési folyamat, amiben Te kínából berendeled olcsón az árukat, csomagot állítassz össze belőlük, megcélzol vele egy célcsoportot reklámokkal és kiszolgálod őket a problémájukra megoldást nyújtó egyedi termékeddel.

Eddig még semmi innovatív nincs, ez csak sima kereskedés, ugye? A csavar a folyamat második felében van: neked nem kell találkoznod sem a termékeddel sem a vásárlóddal. Hogyan lehetséges ez?

A Fulfilment szolgáltatás

Szerencsére már hazánkban is egyre több cég segít neked ebben. A Fulfilment szolgáltatás keretein belül a vállalkozás levesz a válladról minden olyan terhet, ami nem az értékesítéshez kapcsolódik. Az előző történetet folytatva, a kínából érkező termékek nem hozzád érkeznek meg, hanem a fulfilment szolgáltatódhoz. Szólsz nekik, hogy a következő héten várható 500 darab biciklis lámpa szállítása. A fulfilmentesek átveszik helyetted és tárolják egy raktárban (nyílván címkézik is meg minden ami az azonosításukhoz szükséges).

Szóval vannak termékeid kínából, van valaki aki átveszi helyetted 24/7-ben és tárolja is. Ezt követően neked nincs más dolgod, mint okosan eljuttasd az egyedi csomagodat (miért egyedi csomag? bővebben majd lentebb kifejtem) az internetes vásárlóhoz - akivel persze szintúgy nem kell találkoznod. Megérkezik egy rendelés az oldaladon: Kiss Mariska, Pécs, Kossuth Lajos utca 12. (előre is elnézést kérek minden pécsi Kiss Mariskától 🥺). A fizetés másodlagos kérdés, de idehaza az utánvét még nagyon megy, szóval maradjunk az utánvétes fizetéses példánál. Mi fog történni Mariska sikeres rendelés leadása után?

Hát küldessz egy e-mailt a fulfilmentes partnerednek, hogy jött egy új rendelésed: Nagyravágyó csomag, amely 4 biciklis lámpát, 2 kulacstartót és 2 csengőt tartalmaz. A vásárló Kiss Mariska, a címe pedig a mellékelt - utánvétes fizetéssel kérte: 12.990 Ft. Most már kezded érezni az erőt benne igaz? 🙂 A partnered kivesz a raktárából a te termékeid közül 4 lámpát, 2 kulcstartót és 2 csengőt majd becsomagolja úgy, ahogyan azt a futárok kérik. Átadja a futárnak és kezeli a fizetéseket, a visszárút és a teljes szállítást (pl. elsőre nem volt a címen a vásárló).

Ez pedig te vagy közben, ahogy éppen a délutáni pihenődet tartod 😴

Akkor én csak online értékesítek és termékfejlesztek néha?

Mhhm, pontosan! A Te dolgod nem lesz ennél több - bár ez bőven elég. A fókuszod az, hogy minél több profitot termelj a reklámjaiddal és marketingeddel, míg a háttérfolyamatok kivannak szervezve és nem veszik el a figyelmedet - automatizáció!!! Említettem fentebb, hogy leírom miért egyedi csomagot ajánlok összeállítani.

Egy kedves barátom ilyen jellegű vállalkozási ötletét volt szerencsém testközelből végigkövetni, gyakorlatilag az ötletelés fázistól a havi stabil bevételig. Ebben az esetben nem beszélhetünk tökéletesen passzív vállalkozásról, de az első év végére már annyira bejáratott lett a folyamat, hogy ha fejleszteni nem akar a tulajdonos, akkor csak 3 havonta kell raktárkészletet rendelni és alkalmanként ránézni a reklámok teljesítésére, a bevétel marad. Visszatérve a lényegre, első lépésben keresned kell egy niché piacot. Ezt nehéz konkrétumok közé szorítani, de egy olyan célközönséget kell választanod ami nem túl tág de nem is túl szűk. Magyarországi számokon értelmezve a jelenlegi kb. 4.5 millió aktív munkavállalóval számolva egy egészséges niché 50.000 - 200.000 fő között mozog itthon (1-5%).

Ezt követően nem elég csak termékeket vásárolnod kínából és drágábban eladni ennek a célcsoportnak - ezt csinálja mindenki a boltokban... Neked olyan csomagot kell összeállítanod, amely összehasonlíthatatlanná tesz téged a konkurenciáddal! Például futómaraton utáni regeneráló csomag, vagy éjszakai biciklis túra túlélőkészlet - a fantáziádra bízom, itt kell okosnak lenned igazán! 


Tipp: próbálj olyan niché-t találni, amiben Te is érintett lehetsz mint vásárló!

A tesztelési és tökéletesítési fázis

Ez a klasszikus vállalkozás-beindítási-fázis. Azért az tényleg időbe telik, amíg kitalálod pontosan, hogy milyen csomagot állíts össze. Milyen termékek kellenek, miket lehet olcsón rendelni nagy tételben és mi az, amire a közönségednek igazán szüksége van! Miután a csomagodat validáltad, kell építened egy ütős weboldalt neki. Tudod, azt az igazi szájbarágós, teleshopos fajtát, teletűzdelve akciókkal, bónuszokkal, visszaszámlálóval és minden hasonlóval ami a vásárlást ösztönzi. Itt szeretnélek utasítani rá, hogy ha még nem olvastad Wolf Gábor: Kisvállalati Marketing Biblia című könyvét, akkor ez legyen a legelső lépésed!

A weboldal építéséhez és a reklámok tökéletesítéséhez nem tudom elmondani neked a pontos receptet, ehhez kell mindenből egy kis szakértelem: weboldal készítés (Wordpress elég), Facebook / AdWords ismeret, marketing alapok. Amennyiben folyamatosan monitorozod a weboldalad / terméked / reklámodat, úgy tényleg pár hónap alatt el tudsz jutni egy stabil megtérülési szintre. A legfontosabb mérőszámod: mennyi a profitod a csomagodon és mennyibe kerül a reklámoddal egy vásárlást generálni. A kezdeti fázisban ha 3 hónap után is drágábban szerzel egy vásárlót mint amennyi a profitod, dobd el a vállalkozást és nézz egy másik niché + termékcsomag után!

Ha okosan csinálod, akkor a 6. hónap környékére már látnod kellene egy tendenciát, hogy mire hogyan reagál a célcsoportod és milyen irányt vett fel a profitod. Természetesen csomag, niché és lokációfüggő is hogy milyen számokat fogsz tudni hozni, de elsőkézből tudom, hogy ezzel a módszerrel Magyarországon kilehet építeni egy tisztességes bevételi szintet viszonylag kényelmes munka mellett. Arról nemis beszélve, hogy a jó niché az nincs kicsiny országunkhoz kötve, ha úgy látod hogy tökéletesítetted már a dolgot itthon, akkor irány nyugat! 👏🏼

Iratkozz fel a hírlevelünkre!


← vissza